SİİRT ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK
YÜKSEKOKULU
2024-2025 EĞİTİM –
ÖĞRETİM YILI
ÖĞRENCİLERİN ZORUNLU YAZ
STAJ BAŞVURU İŞ VE
İŞLEMLERİN AKIŞLARI HAKKINDA
01 Temmuz 2025 – 12 Ağustos 2025
|
30 İş Günü (1.Grup)
|
Haftada 5 İş Günü
|
04 Ağustos 2025 – 12 Eylül 2025
|
30 İş Günü (2.Grup)
|
Haftada 5 İş Günü
|
AÇIKLAMLAR:
Öğrencilerimizin zorunlu yaz stajları
doğrultusunda, sigorta işlemlerinin eksiksiz ve doğru bir biçimde
yapılabilmesi, Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirgelerin zamanında ve kurallara
uygun olarak verilebilmesi amacıyla Meslek Yüksekokulumuz öğrencileri, danışman
hocaları ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı arasında sağlıklı bir
koordinasyonun sağlanabilmesi için aşağıda belirtilen yönlendirmelerin önemle
dikkate alınması gerekmektedir.
1-Formların öğrenciler tarafından eksiksiz
doldurulması gerekmektedir. Formlar Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işleri (Yazı İşleri) ofisinden
temin edeceklerdir.
2-“Staj Başvuru Formu ”
2’ nüsha olacak şekilde staj yapacağınız kurum ve kuruluşlara
onayladıktan sonra danışman hocalarınıza elden teslim etmeleri gerekmektedir.
(Onaysız bir şekilde teslim edilen evraklar işleme alınmayacaktır.)
3-Staj yapacak 1.Grup ve 2.Grup Ulusal
Staj Programı Kariyer kapısından müracaat edenler ve (Kariyer dışındakiler
dâhil olmak üzere ) öğrencilerimizin
yukarıda belirtilen tarihlerde staja başlayacak olanlar “Staj Başvuru Formu ve Sözleşme Formu ” ile birlikte kurum ve kuruluşlarda
onaylattırdıkları evraklarını en geç 17
Haziran 2025 Salı Günü Mesai bitimine kadar danışman hocalarına
elden teslim etmeleri gerekmektedir. Süresi içerisinde teslim
etmeyen öğrencilerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayacaktır.
4-Staj
yapacak öğrencilerimiz “Staj Başvuru Formu ve Sözleşme ” 2 nüsha olacak şekilde Meslek Yüksekokulumuz öğrenci
işleri (Yazı İşleri Ofisinden) temin edeceklerdir.
5-Mezun durumda olan öğrencilerin
staj defterlerini staj bitiş tarihinden sonra ilk 5 (Beş) iş günü içinde danışman
hocalarına teslim etmeleri gerekmektedir. (Danışman hocalarınızla irtibata
geçiniz.)
6-Eğitimine devam eden
öğrenciler ise staj defterlerini üniversitemiz akademik takvimin başlamasından
sonraki 15 (On beş) gün içinde danışman hocalarına teslim edeceklerdir. Süresi
içerisinde staj dosyasını teslim etmeyen öğrenci o dönem için stajını yapmamış
sayılır.
7-Öğrenciler stajla ilgili soru ve
sorunları için öğrenim gördükleri programın danışman hocaları ile görüşmelidir.
8-Stajla ilgili
belgelerde ve formlarda karalama, düzeltme gibi işlemler yapılmamalı,
bilgilerin tam ve doğru olmasına dikkat edilmelidir.
9-Staj yerinin kaşesinin
ya da mührünün tam ve açıklayıcı olmasına ve imzaların tam olmasına dikkat
edilmelidir.
10-Öğrencilerimiz yukarıda belirtilen
staj tarihleri dışında herhangi bir tarihte staj yapamazlar.
11-Staj dosyası ise Meslek
Yüksekokulumuz web sitesinden alınabilir.
12-5510 sayılı “Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası
Kanunu” gereği “Sosyal Sigortalar Kurumu
Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi” düzenlenerek “İş Kazası ve Meslek Hastalıkları
Sigorta Primi” üniversitemiz tarafından ödenecektir.
13-İŞ KAZASI RAPORLARI aynı gün içerisinde Yüksekokulumuza bildirilmesi gerekmektedir.
Zamanında bildirilmeyen raporlardan staj yapılan yer ile öğrenci sorumlu
olacaktır.
14-Stajı süresince geçerli bir mazereti dolayısıyla staja ara
verecek olan veya herhangi bir sağlık kurumundan dolayı almış olduğunuz sağlık raporunu en geç 1 gün
içerisinde Meslek Yüksekokulumuza bildirmesi gerekmektedir. Bildirilmeyen
raporlardan öğrenci sorumludur.
15-İletişim bilgileri özellikle cep
tel. Kişiye ait olan numaraları doğru bir şekilde evraklarda beyan edilecektir.
16-Sosyal Güvenlik Kurumuna tescil
bildiriminde bulunulması sırasında söz konusu bilgilerde yanlışlık bulunması
durumunda Meslek Yüksekokulumuz cezai yaptırımla karşılaşacaktır. Meslek Yüksekokulumuzun
cezai işlem ile karşılaşması halinde bu ceza işlemin yapılmasında sorumluluğu
olan, işlemde kusuru
bulunanlardan rücu edilecektir. Herhangi bir cezai durumla
karşılaşmamaları için öğrenci beyanların eksiksiz ve doğru olarak alınmasına,
ilgili forma bu bilgilerin hatasız olarak işlenmesine, beyanlarda sonradan
oluşan değişikliklerin zamanında bildirilmesinde gerekli hassasiyeti
göstermeleri gerekmektedir.
17-“GSS Durumu” Genel Sağlık Sigortası
bilgisi öğrencilerimizin hali hazırda bir sağlık güvenceleri olup olmadığına
dair bilgidir. Sigorta işlemleri yapılacak öğrencilerimizin ailesi tarafından
bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda olup olmadığının tespit edilmesi
gereklidir. Bunun için öğrencilerimiz imzalı Dilekçe ile “Beyan ve Taahhüt
Belgesi” alınacaktır. Beyan için bakılmakla yükümlü olunan veya olunmayan kişi
olmak durumuna göre iki ayrı buton dilekçede yazılı taahhütname düzenlenmiştir.
Öğrencinin durumuna uygun olanı işaretleyip ve imzalaması, danışman hocasına
teslim etmesi gerekmektedir. Öğrencilerden edinilen bilgi doğrultusunda stajyer
öğrenciler için doldurulan stajyer dilekçe bilgi formunda ilgili sütuna beyan
bilgisini yazması gerekmektedir. Bu doğrultuda öğrencinin ailesi tarafından
bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda olması veya olmaması haline göre
Meslek Yüksekokulumuzca iki farklı işlemin yapılması gerekeceğinden, bu
bilginin eksiksiz ve doğru olması önemlidir. Buna göre;
1- Ailesince bakmakla yükümlü olunan
(ailesinden biri üzerinden sağlık güvencesi bulunan veya sağlık giderleri bu
kişinin sigortası üzerinden karşılanan) kişiler bu kapsama girdiğinden,
yalnızca %1 oranında Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi (İş Kazaları ve Meslek
Hastalıkları) işlemi yapılacak ve ödenecektir.
2- Ailesinden Bakmakla Yükümlülüğü
Olunmayan Kişiler İçin %1 Oranındaki Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi ile %5
oranında Genel Sağlık Sigortası Primi işlemi yapılacaktır. Bu öğrencilerin prim
oranı %6 olarak ödenecektir.
18-Yabancı uyruklu öğrenciler için
yalnızca %1 oranında Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi (İş Kazaları ve Meslek
Hastalıkları) işlemi yapılacak ve ödenecektir.
19- Öğrencilerin staj başlama ve bitiş tarihleri kesinleşip
tarafımızdan “SGK e-bildirge sistemi” kullanılarak işlem yapıldıktan sonra
sistemsel olarak staj başlama/bitiş tarihlerinin değiştirilmesi mümkün
olmayacaktır.
20-Sosyal Güvenlik Kurumunun uygulamaları gereği geçmiş
tarihli sigortalı giriş işlemi yapılamamaktadır. Bu durum için SGK tarafından cezai
yaptırımları bulunmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin staja başlama
tarihlerinden sonra tarafımıza yapılacak bildirimler için sigortalı girişi
yapılması mümkün olmayacaktır.
21-Bitiş tarihinde değişiklik yapmak, bitiş tarihi gelmeden
önce Meslek Yüksekokulumuza öğrencinin kendisinin veya bölümünün bir dilekçe
ulaştırılması ile mümkün olacaktır. (Geçerli bir mazereti olması durumunda
değerlendirilmeye alınacaktır.)
22-SGK İşe Giriş Bildirgesi almak isteyen öğrencilerimiz
belgeyi E-Devlet üzerinden kendileri oluşturacaklardır. Bunun için E-Devlete
giriş yaptıktan sonra arama butonuna "İşe Giriş Bildirgesi" yazıp
çıkan ekranda "4A İşe Giriş/Çıkış Bildirgesi" ne ve ardından
"İşe giriş belgesi-Belge Oluştur"a tıkladıktan sonra ekranda oluşan
belgeyi yazdırınız. (İşe Giriş/Çıkış belgesi Meslek Yüksekokulumuzca
öğrencilere verilmeyecektir.) Öğrenciler E-Devlet sistemi üzerinden temin
edeceklerdir.
NOT 1 : Daha önce zorunlu yaz staj yapan
ve stajı başarılı olarak Öğrenci Otomasyon Sistemine işlenen öğrencilerin
tekrar başvurmaları durumunda bu öğrencilerimiz için herhangi bir SGK Giriş ve
Çıkış İşlemleri yapılmayacak olup; danışman hocaları tarafından değerlendirme
dışı bırakılacaklardır.
İŞ KAZASI RAPORU VE SAĞLIK RAPORU AYNI GÜN İÇERİSİNDE MESLEK YÜKSEKOKULUMUZA
BİLDİRİLMESİ GEREKMEKTEDİR..
Öğrencilerimize önemle duyurulur.
Bu Duyuru Tebliğ Niteliğindedir. Ayrıca Yazılı Bir Tebligat
Yapılmayacaktır.