KAYIT DONDURMA
BAŞVURU DUYURUSU
2024-2025
Eğitim Öğretim Yılı Güz Döneminde kaydını dondurmak isteyen öğrencilerimizin
aşağıda yer alan usul ve esaslar çerçevesinde başvuru işlemelerini
tamamlamaları gerekmektedir.
Kayıt dondurma işlemleri Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin “Kayıt dondurma” başlıklı 8. Maddesinde
belirtilen usul ve esaslara göre yapılacaktır.
Kayıt dondurma
MADDE 8 – (1) Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerin derslerin başlama tarihini
takip eden üçüncü haftanın son işgünü mesai bitimine kadar dilekçe ile
müracaatta bulunmaları gerekmekte olup bu tarihten sonraki kayıt dondurma
talepleri işleme alınmaz. Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler kayıt dondurma
talepleri için ilgili akademik birimin öğrenci işlerine başvurur. Talebin uygun
görülmesi halinde başvuru tarihi esas alınarak kayıt dondurma işlemi ilgili
birimin yönetim kurulu kararı ile öğrenci otomasyon sistemine işlenir.
Öğrenciye bir yarıyıl veya bir öğretim yılı süreyle izin verilebilir. Bu izin,
toplam öğrencilik süresinde iki yılı (dört yarıyılı) geçemez. Bu şekilde izin
alan öğrenci, derslere devam edemez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz.
İzni biten öğrenci, ayrıldığı yarıyıl başından itibaren öğrenciliğine devam
eder. Kayıt dondurulan süre ile ilgili olarak, daha önce katkı payı ödenmiş ise
iade edilmez. Öğrencinin kayıt dondurduğu sürede öğrenim ücreti/öğrenci katkı
payı ödeyip ödemeyeceği ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir. Öğrenciler,
kayıt dondurma başvurularının sonuçlarını izlemek ve öğrenmekle yükümlüdür.
(2) Öğrencinin kaydının dondurulabilmesi için haklı ve geçerli
nedenlerin bulunması gerekir. Haklı ve geçerli nedenler şunlardır:
a) Sağlık sorunu nedeniyle öğrenimine ara vermek zorunda kalması ve
bunu üniversite hastaneleri veya diğer sağlık kuruluşlarından alınacak sağlık
raporu ile belgelendirmesi,
b) 2547 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının
(d) bendinin (2) numaralı alt bendinin üçüncü paragrafı uyarınca,
eğitim-öğretimin aksaması sonucunu doğuracak olaylar dolayısıyla öğrenime
Yükseköğretim Kurulu kararıyla ara verilmesi,
c) Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir yazıyla belgelenmiş
olması koşuluyla, doğal afetler nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek
zorunda kalmış olması,
ç) Anne, baba, kardeş, eş veya çocuğunun ölümü ya da ağır hastalığı
halinde bakacak başka kimsesinin bulunmaması nedeniyle öğrencinin öğrenimine
ara vermek zorunda olduğunu belgelendirmesi ve bu durumun ilgili birim yönetim
kurulunca kabul edilebilir olması,
d) Ekonomik nedenlerle izin talep eden ve bu durumunu belgeleyen
öğrencinin, ilgili yönetim kurulunun izniyle eğitim ve öğretimine ara
verilmesi,
e) Genel hükümlere göre kesinleşmiş bir mahkûmiyet halinin
veya 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim
kurumundan süreli olarak çıkarma cezası dışındaki hallerin bulunması,
f) Öğrencinin askerlik tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin
kaldırılması sureti ile askere alınması,
g) Öğrencinin tutukluluk hali,
ğ) İlgili birim yönetim kurulu tarafından mazeret olarak kabul
edilecek diğer hallerin ortaya çıkması.
Başvurular: 04.10.2024 tarihi (Cuma Günü) mesai bitimine kadar Meslek Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Bürosuna dilekçeler elden başvurulacaktır.