SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulu
2023-2024 Eğitim – Öğretim
Yılı
Öğrencilerin Zorunlu Yaz
Staj Başvuru İş ve
İşlemlerin Akışları Hakkında
01 Temmuz 2024 – 12 Ağustos 2024
|
30 İş Günü (1.Grup)
|
Haftada 5 İş Günü
|
05 Ağustos 2024 – 16 Eylül 2024
|
30 İş Günü (2.Grup)
|
Haftada 5 İş Günü
|
AÇIKLAMLAR:
Öğrencilerimizin zorunlu yaz stajları
doğrultusunda, sigorta işlemlerinin eksiksiz ve doğru bir biçimde
yapılabilmesi, Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirgelerin zamanında ve kurallara
uygun olarak verilebilmesi amacıyla Meslek Yüksekokulumuz öğrencileri, danışman
hocaları ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı arasında sağlıklı bir
koordinasyonun sağlanabilmesi için aşağıda belirtilen yönlendirmelerin önemle
dikkate alınması gerekmektedir.
1- Ekte sunulan (web
sitesinden alınacak olan) formların öğrenciler tarafından eksiksiz doldurulması
gerekmektedir. Formlar
Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğü tarafından Elektronik İmzalı olarak
imzalanmıştır. Bu sebepten dolayı Yüksekokulumuzca ıslak imzalı
yapılmayacaktır.
2-“Staj Başvuru Formu ve Sözleşme Formu
” arkalı/önlü 2’şer nüsha
olacak şekilde staj yapacakları yerde onayladıktan sonra danışman hocalarına
dilekçe ile birlikte elden teslim etmeleri gerekmektedir. (Onaysız bir şekilde
teslim edilen evraklar işleme alınmayacaktır.)
3-Staj yapacak 1.Grup ve 2.Grup Ulusal
Staj Programı Kariyer kapısından müracaat edenler ve (Kariyer dışındakiler
dâhil olmak üzere ) öğrencilerimizin
yukarıda belirtilen tarihlerde staja başlayacak olanlar “Staj Başvuru Formu ve Sözleşme Formu ” ile birlikte kurum ve kuruluşlarda
onaylattırdıkları evraklarını en geç 07
Haziran 2024 tarihine kadar danışman hocalarına elden teslim etmeleri gerekmektedir. Süresi içerisinde teslim etmeyen öğrencilerin başvuruları
değerlendirilmeye alınmayacaktır.
4-Staj
yapacak öğrencilerimiz “Staj Başvuru Formu ve Sözleşme ” formunu Meslek
Yüksekokulumuz web sitesinde temin edeceklerdir. (Elden formlar
verilmeyecektir.)
5-Mezun durumda olan
öğrencilerin staj defterlerini staj bitiş tarihinden sonra ilk 5 (Beş) iş günü
içinde danışman hocalarına teslim etmeleri gerekmektedir. (Danışman
hocalarınızla irtibata geçiniz.)
6-Eğitimine devam eden
öğrenciler ise staj defterlerini üniversitemiz akademik takvimin başlamasından
sonraki 15 (On beş) gün içinde danışman hocalarına teslim edeceklerdir. Süresi
içerisinde staj dosyasını teslim etmeyen öğrenci o dönem için stajını yapmamış
sayılır.
7-Öğrenciler stajla ilgili soru ve
sorunları için öğrenim gördükleri programın danışman hocaları ile görüşmelidir.
8-Stajla ilgili
belgelerde ve formlarda karalama, düzeltme gibi işlemler yapılmamalı,
bilgilerin tam ve doğru olmasına dikkat edilmelidir.
9-Staj yerinin kaşesinin
ya da mührünün tam ve açıklayıcı olmasına ve imzaların tam olmasına dikkat
edilmelidir.
10-Öğrencilerimiz yukarıda belirtilen
staj tarihleri dışında herhangi bir tarihte staj yapamazlar.
11-Staj dosyası
ise Meslek Yüksekokulumuz web sitesinden alınabilir.
12-5510 sayılı “Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası
Kanunu” gereği “Sosyal Sigortalar Kurumu
Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi” düzenlenerek “İş Kazası ve Meslek Hastalıkları
Sigorta Primi” üniversitemiz tarafından ödenecektir.
13-İş kazası raporları aynı gün içerisinde Yüksekokulumuza
bildirilmesi gerekmektedir. Zamanında bildirilmeyen raporlardan staj yapılan
yer ile öğrenci sorumlu olacaktır.
14-Stajı süresince geçerli bir mazereti dolayısıyla staja ara
verecek olan veya herhangi bir sağlık kurumundan dolayı almış olduğunuz hasta
raporunu en geç 1 gün içerisinde Meslek Yüksekokulumuza bildirmesi
gerekmektedir. Bildirilmeyen raporlardan öğrenci sorumludur.
15-İletişim bilgileri özellikle cep
tel. Kişiye ait olan numaraları doğru bir şekilde evraklarda beyan edilecektir.
16-Sosyal Güvenlik Kurumuna tescil
bildiriminde bulunulması sırasında söz konusu bilgilerde yanlışlık bulunması
durumunda Meslek Yüksekokulumuz cezai yaptırımla karşılaşacaktır. Meslek Yüksekokulumuzun
cezai işlem ile karşılaşması halinde bu ceza işlemin yapılmasında sorumluluğu
olan, işlemde kusuru
bulunanlardan rücu edilecektir. Herhangi bir cezai durumla
karşılaşmamaları için öğrenci beyanların eksiksiz ve doğru olarak alınmasına,
ilgili forma bu bilgilerin hatasız olarak işlenmesine, beyanlarda sonradan
oluşan değişikliklerin zamanında bildirilmesinde gerekli hassasiyeti
göstermeleri gerekmektedir.
17-“GSS Durumu” Genel Sağlık
Sigortası bilgisi öğrencilerimizin hali hazırda bir sağlık güvenceleri olup
olmadığına dair bilgidir. Sigorta işlemleri yapılacak öğrencilerimizin ailesi
tarafından bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda olup olmadığının tespit
edilmesi gereklidir. Bunun için öğrencilerimiz imzalı Dilekçe ile “Beyan ve
Taahhüt Belgesi” alınacaktır. Beyan için bakılmakla yükümlü olunan veya
olunmayan kişi olmak durumuna göre iki ayrı buton dilekçede yazılı taahhütname
düzenlenmiştir. Öğrencinin durumuna uygun olanı işaretleyip ve imzalaması,
danışman hocasına teslim etmesi gerekmektedir. Öğrencilerden edinilen bilgi
doğrultusunda stajyer öğrenciler için doldurulan stajyer dilekçe bilgi formunda
ilgili sütuna beyan bilgisini yazması gerekmektedir. Bu doğrultuda öğrencinin
ailesi tarafından bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda olması veya olmaması
haline göre Meslek Yüksekokulumuzca iki farklı işlemin yapılması gerekeceğinden,
bu bilginin eksiksiz ve doğru olması önemlidir. Buna göre;
1- Ailesince bakmakla yükümlü olunan
(ailesinden biri üzerinden sağlık güvencesi bulunan veya sağlık giderleri bu
kişinin sigortası üzerinden karşılanan) kişiler bu kapsama girdiğinden,
yalnızca %1 oranında Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi (İş Kazaları ve Meslek
Hastalıkları) işlemi yapılacak ve ödenecektir.
2- Ailesinden Bakmakla Yükümlülüğü
Olunmayan Kişiler İçin %1 Oranındaki Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi ile %5
oranında Genel Sağlık Sigortası Primi işlemi yapılacaktır. Bu öğrencilerin prim
oranı %6 olarak ödenecektir.
18-Yabancı uyruklu öğrenciler için
yalnızca %1 oranında Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi (İş Kazaları ve Meslek
Hastalıkları) işlemi yapılacak ve ödenecektir.
19- Öğrencilerin staj başlama ve bitiş tarihleri kesinleşip
tarafımızdan “SGK e-bildirge sistemi” kullanılarak işlem yapıldıktan sonra
sistemsel olarak staj başlama/bitiş tarihlerinin değiştirilmesi mümkün
olmayacaktır.
20-Sosyal Güvenlik Kurumunun
uygulamaları gereği geçmiş tarihli sigortalı giriş işlemi yapılamamaktadır. Bu durum
için SGK tarafından cezai yaptırımları bulunmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin
staja başlama tarihlerinden sonra tarafımıza yapılacak bildirimler için
sigortalı girişi yapılması mümkün olmayacaktır.
21-Bitiş tarihinde değişiklik yapmak, bitiş tarihi gelmeden
önce Meslek Yüksekokulumuza öğrencinin kendisinin veya bölümünün bir dilekçe
ulaştırılması ile mümkün olacaktır. (Geçerli bir mazereti olması durumunda
değerlendirilmeye alınacaktır.)
22-SGK İşe Giriş Bildirgesi almak isteyen öğrencilerimiz
belgeyi E-Devlet üzerinden kendileri oluşturacaklardır. Bunun için E-Devlete
giriş yaptıktan sonra arama butonuna "İşe Giriş Bildirgesi" yazıp
çıkan ekranda "4A İşe Giriş/Çıkış Bildirgesi" ne ve ardından
"İşe giriş belgesi-Belge Oluştur"a tıkladıktan sonra ekranda oluşan
belgeyi yazdırınız. (İşe Giriş/Çıkış belgesi Meslek Yüksekokulumuzca
öğrencilere verilmeyecektir.) Öğrenciler E-Devlet sistemi üzerinden temin
edeceklerdir.
NOT 1: Daha önce zorunlu yaz staj yapan
ve stajı başarılı olarak Öğrenci Otomasyon Sistemine işlenen öğrencilerin
tekrar başvurmaları durumunda bu öğrencilerimiz için herhangi bir SGK Giriş ve Çıkış
İşlemleri yapılmayacak olup; danışman hocaları tarafından değerlendirme dışı
bırakılacaklardır.
NOT 2: E-devlet giriş yapıp arama bölümüne SPAS Müstahaklık
sorgulama yazın. Çıkan belgenin çıktısını alın. Eğer bir belge
oluşmuyorsa, mevcut ekran görüntünün çıktısını alın. (Sağlık Provizyon
Aktivasyon Sistemi (SPAS) müstehaklık durum belgesi genel sağlık
sigortalıları veya bakmakla yükümlü oldukları kişilere ait sorgulamaları
kapsamaktadır.) Çıktı alınan belgeyi de diğer evraklarla birlikte teslim etmeniz gerekmketdir.
Tarihlere ilişkin önemli not: 15 Temmuz
Demokrasi ve Milli Birlik Günü ile 30 Ağustos Zafer Bayramı tatildir. Bu günler
için staj takvimine ek günler eklenmiştir. (Resmi tatil olması sebebiyle)
NOT: 3: Siirt il ve ilçelerinde staj yapacak olan öğrenciler için staj yazısı ve sözleşme formu ektedir. Söz konusu ilgili öğrencilerin belirtilen formu web sitesinden almaları gerekmektedir.
STAJLA İLGİLİ HER TÜRLÜ SORU İÇİN DANIŞMANLARINIZA
ULAŞINIZ.
Öğrencilerimize önemle duyurulur.
Bu Duyuru Tebliğ Niteliğindedir. Ayrıca Yazılı Bir Tebligat
Yapılmayacaktır.