SHMYO 2024 Yılı Zorunlu Yaz Stajı Yapacak Öğrencilerin İş ve İşlemlerin Akışları Duyurusu

SİİRT ÜNİVERSİTESİ

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

2023-2024 Eğitim – Öğretim Yılı

 Öğrencilerin Zorunlu Yaz

Staj Başvuru İş ve İşlemlerin Akışları Hakkında

 

  01 Temmuz 2024 – 12 Ağustos 2024

30 İş Günü (1.Grup)

Haftada 5 İş Günü

  05 Ağustos 2024  – 16 Eylül 2024

30 İş Günü (2.Grup)

Haftada 5 İş Günü

 

      

AÇIKLAMLAR:

Öğrencilerimizin zorunlu yaz stajları doğrultusunda, sigorta işlemlerinin eksiksiz ve doğru bir biçimde yapılabilmesi, Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirgelerin zamanında ve kurallara uygun olarak verilebilmesi amacıyla Meslek Yüksekokulumuz öğrencileri, danışman hocaları ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı arasında sağlıklı bir koordinasyonun sağlanabilmesi için aşağıda belirtilen yönlendirmelerin önemle dikkate alınması gerekmektedir.

1- Ekte sunulan (web sitesinden alınacak olan) formların öğrenciler tarafından eksiksiz doldurulması gerekmektedir. Formlar Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğü tarafından Elektronik İmzalı olarak imzalanmıştır. Bu sebepten dolayı Yüksekokulumuzca ıslak imzalı yapılmayacaktır.

2-“Staj Başvuru Formu ve Sözleşme Formu ”  arkalı/önlü 2’şer nüsha olacak şekilde staj yapacakları yerde onayladıktan sonra danışman hocalarına dilekçe ile birlikte elden teslim etmeleri gerekmektedir. (Onaysız bir şekilde teslim edilen evraklar işleme alınmayacaktır.)

3-Staj yapacak 1.Grup ve 2.Grup Ulusal Staj Programı Kariyer kapısından müracaat edenler ve (Kariyer dışındakiler dâhil olmak üzere )  öğrencilerimizin yukarıda belirtilen tarihlerde staja başlayacak olanlar “Staj Başvuru Formu ve Sözleşme Formu ”  ile birlikte kurum ve kuruluşlarda onaylattırdıkları evraklarını en geç 07 Haziran 2024 tarihine kadar danışman hocalarına elden teslim etmeleri gerekmektedir. Süresi içerisinde teslim etmeyen öğrencilerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayacaktır.

4-Staj yapacak öğrencilerimiz Staj Başvuru Formu ve Sözleşme ” formunu Meslek Yüksekokulumuz web sitesinde temin edeceklerdir. (Elden formlar verilmeyecektir.)

5-Mezun durumda olan öğrencilerin staj defterlerini staj bitiş tarihinden sonra ilk 5 (Beş) iş günü içinde danışman hocalarına teslim etmeleri gerekmektedir. (Danışman hocalarınızla irtibata geçiniz.)

6-Eğitimine devam eden öğrenciler ise staj defterlerini üniversitemiz akademik takvimin başlamasından sonraki 15 (On beş) gün içinde danışman hocalarına teslim edeceklerdir. Süresi içerisinde staj dosyasını teslim etmeyen öğrenci o dönem için stajını yapmamış sayılır.

7-Öğrenciler stajla ilgili soru ve sorunları için öğrenim gördükleri programın danışman hocaları ile görüşmelidir.

8-Stajla ilgili belgelerde ve formlarda karalama, düzeltme gibi işlemler yapılmamalı, bilgilerin tam ve doğru olmasına dikkat edilmelidir.

9-Staj yerinin kaşesinin ya da mührünün tam ve açıklayıcı olmasına ve imzaların tam olmasına dikkat edilmelidir.

10-Öğrencilerimiz yukarıda belirtilen staj tarihleri dışında herhangi bir tarihte staj yapamazlar.

11-Staj dosyası ise Meslek Yüksekokulumuz web sitesinden alınabilir.

12-5510 sayılı “Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu”  gereği “Sosyal Sigortalar Kurumu Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi” düzenlenerek “İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Sigorta Primi” üniversitemiz tarafından ödenecektir.

13-İş kazası raporları aynı gün içerisinde Yüksekokulumuza bildirilmesi gerekmektedir. Zamanında bildirilmeyen raporlardan staj yapılan yer ile öğrenci sorumlu olacaktır.

14-Stajı süresince geçerli bir mazereti dolayısıyla staja ara verecek olan veya herhangi bir sağlık kurumundan dolayı almış olduğunuz hasta raporunu en geç 1 gün içerisinde Meslek Yüksekokulumuza bildirmesi gerekmektedir. Bildirilmeyen raporlardan öğrenci sorumludur.

15-İletişim bilgileri özellikle cep tel. Kişiye ait olan numaraları doğru bir şekilde evraklarda beyan edilecektir.

16-Sosyal Güvenlik Kurumuna tescil bildiriminde bulunulması sırasında söz konusu bilgilerde yanlışlık bulunması durumunda Meslek Yüksekokulumuz cezai yaptırımla karşılaşacaktır. Meslek Yüksekokulumuzun cezai işlem ile karşılaşması halinde bu ceza işlemin yapılmasında sorumluluğu olan, işlemde kusuru bulunanlardan rücu edilecektir. Herhangi bir cezai durumla karşılaşmamaları için öğrenci beyanların eksiksiz ve doğru olarak alınmasına, ilgili forma bu bilgilerin hatasız olarak işlenmesine, beyanlarda sonradan oluşan değişikliklerin zamanında bildirilmesinde gerekli hassasiyeti göstermeleri gerekmektedir.

17-“GSS Durumu” Genel Sağlık Sigortası bilgisi öğrencilerimizin hali hazırda bir sağlık güvenceleri olup olmadığına dair bilgidir. Sigorta işlemleri yapılacak öğrencilerimizin ailesi tarafından bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda olup olmadığının tespit edilmesi gereklidir. Bunun için öğrencilerimiz imzalı Dilekçe ile “Beyan ve Taahhüt Belgesi” alınacaktır. Beyan için bakılmakla yükümlü olunan veya olunmayan kişi olmak durumuna göre iki ayrı buton dilekçede yazılı taahhütname düzenlenmiştir. Öğrencinin durumuna uygun olanı işaretleyip ve imzalaması, danışman hocasına teslim etmesi gerekmektedir. Öğrencilerden edinilen bilgi doğrultusunda stajyer öğrenciler için doldurulan stajyer dilekçe bilgi formunda ilgili sütuna beyan bilgisini yazması gerekmektedir. Bu doğrultuda öğrencinin ailesi tarafından bakılmakla yükümlü olunan kişi durumunda olması veya olmaması haline göre Meslek Yüksekokulumuzca iki farklı işlemin yapılması gerekeceğinden, bu bilginin eksiksiz ve doğru olması önemlidir. Buna göre;

1- Ailesince bakmakla yükümlü olunan (ailesinden biri üzerinden sağlık güvencesi bulunan veya sağlık giderleri bu kişinin sigortası üzerinden karşılanan) kişiler bu kapsama girdiğinden, yalnızca %1 oranında Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi (İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları) işlemi yapılacak ve ödenecektir.

2- Ailesinden Bakmakla Yükümlülüğü Olunmayan Kişiler İçin %1 Oranındaki Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi ile %5 oranında Genel Sağlık Sigortası Primi işlemi yapılacaktır. Bu öğrencilerin prim oranı %6 olarak ödenecektir.

18-Yabancı uyruklu öğrenciler için yalnızca %1 oranında Kısa Vadeli Sigorta Kolları Primi (İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları) işlemi yapılacak ve ödenecektir.

19- Öğrencilerin staj başlama ve bitiş tarihleri kesinleşip tarafımızdan “SGK e-bildirge sistemi” kullanılarak işlem yapıldıktan sonra sistemsel olarak staj başlama/bitiş tarihlerinin değiştirilmesi mümkün olmayacaktır.

20-Sosyal Güvenlik Kurumunun uygulamaları gereği geçmiş tarihli sigortalı giriş işlemi yapılamamaktadır. Bu durum için SGK tarafından cezai yaptırımları bulunmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin staja başlama tarihlerinden sonra tarafımıza yapılacak bildirimler için sigortalı girişi yapılması mümkün olmayacaktır.

21-Bitiş tarihinde değişiklik yapmak, bitiş tarihi gelmeden önce Meslek Yüksekokulumuza öğrencinin kendisinin veya bölümünün bir dilekçe ulaştırılması ile mümkün olacaktır. (Geçerli bir mazereti olması durumunda değerlendirilmeye alınacaktır.)

22-SGK İşe Giriş Bildirgesi almak isteyen öğrencilerimiz belgeyi E-Devlet üzerinden kendileri oluşturacaklardır. Bunun için E-Devlete giriş yaptıktan sonra arama butonuna "İşe Giriş Bildirgesi" yazıp çıkan ekranda "4A İşe Giriş/Çıkış Bildirgesi" ne ve ardından "İşe giriş belgesi-Belge Oluştur"a tıkladıktan sonra ekranda oluşan belgeyi yazdırınız. (İşe Giriş/Çıkış belgesi Meslek Yüksekokulumuzca öğrencilere verilmeyecektir.) Öğrenciler E-Devlet sistemi üzerinden temin edeceklerdir.

NOT 1: Daha önce zorunlu yaz staj yapan ve stajı başarılı olarak Öğrenci Otomasyon Sistemine işlenen öğrencilerin tekrar başvurmaları durumunda bu öğrencilerimiz için herhangi bir SGK Giriş ve Çıkış İşlemleri yapılmayacak olup; danışman hocaları tarafından değerlendirme dışı bırakılacaklardır.

NOT 2: E-devlet giriş yapıp arama bölümüne SPAS Müstahaklık sorgulama yazın. Çıkan belgenin çıktısını alın. Eğer bir belge oluşmuyorsa, mevcut ekran görüntünün çıktısını alın.  (Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi (SPAS) müstehaklık durum belgesi genel sağlık sigortalıları veya bakmakla yükümlü oldukları kişilere ait sorgulamaları kapsamaktadır.) Çıktı alınan belgeyi de diğer evraklarla birlikte teslim etmeniz gerekmketdir. 

Tarihlere ilişkin önemli not: 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü ile 30 Ağustos Zafer Bayramı tatildir. Bu günler için staj takvimine ek günler eklenmiştir.  (Resmi tatil olması sebebiyle)

NOT: 3: Siirt il ve ilçelerinde staj yapacak olan öğrenciler için staj yazısı ve sözleşme formu ektedir. Söz konusu ilgili öğrencilerin belirtilen formu web sitesinden almaları gerekmektedir.

 STAJLA İLGİLİ HER TÜRLÜ SORU İÇİN DANIŞMANLARINIZA ULAŞINIZ.

Öğrencilerimize önemle duyurulur.

 

Bu Duyuru Tebliğ Niteliğindedir. Ayrıca Yazılı Bir Tebligat Yapılmayacaktır.

MEHMET AYDIN BEŞTAŞ (0484) 211-1111 / 4081
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
29.2.2024